Jom kita sembang-sembang..


widget sembang percuma @ ShoutMix

Monday 30 March 2009

Pen Drive/USB Drive anda buat hal lagi..?

Pernakah anda bengang dengan Pen Drive/USB Drive yang buat hal macam ni.....?

a) Pen Drive Error...

b) Unreadable drive.... bila kita cuba buka... tidak nampak file di dalam...

c) Drive cannot be formatted... bila kita cuba format...

d) Pen Drive lambat dibaca.... macam kura-kura merangkak...

e) Pen Drive locked... sampai inda boleh guna langsung...

Kalau ada masalah macam ni, jangan berputus asa. Sebelum anda menghempaskan USB Drive anda... atau menderanya dengan melemaskannya di kolam air... atau sebelum anda membeli yang baru punya... cuba dulu cara ini. DOWNLOAD program Repair v2.6.1.1 dan selesailah masalah anda. Setakat pengalaman saya... memang MUJARAB. Link untuk mendownload ada saya sediakan di bawah sekali blog ini... sebelah kiri. Tiada niat lain untuk kongsi kemudahan ini... selain untuk membantu orang lain..he..he.. Sebab saya tau ramai di luar sana yang ada masalah macam ni... tapi tidak tau nak buat apa...

MAKLUMAT TAMBAHAN (updated on 31 Mac 2009)

Sebelum anda membuka program ini, pastikan Pen Drive/USB Drive anda dimasukkan (dicucuk he.. he..) terlebih dahulu ke USB hub di PC atau Laptop anda.

Apabila anda membuka program ini, ia akan mengesan secara automatik Pen Drive tersebut. Prosesnya?

Program ini akan memadam semua seting data sedia ada dalam drive berkenaan... dan kemudian menulis semula seting data asas yang asal (original) yang sepatutnya. Dengan kata lain, USB Drive/Pen-Drive kita akan jadi seperti "baru dibeli" semula.

Well... tunggu apa lagi? cubalah... & Good Luck !

PEACE !

Bingkisan Ikhlas MS@BentaraShakti Life is too short... Heaven is too far to reach for... However, HELL IS REAL!

9 comments:

  1. Saya ada satu pen drive yang tidak boleh buka. Nanti saya cuba repair. Thanks.....

    ReplyDelete
  2. external hdd ble baut cara yag sma ka tu MS? Ocoi ada extrnl hdd yg da beratus kli ocoi cuba masukkan ke port usb asyak USB Device Not Recongnized aja..

    ReplyDelete
  3. Itu, saya kurang pastilah ocoi... sebap saya tidak guna tu external HD. Tapi, cuba test lah...

    ReplyDelete
  4. teda kaitan bah sama virus kalo pendrive mcm ne kn?

    ReplyDelete
  5. Biasanya setiap pendrive bila baru kita beli ada disertakan diapunya Antivirus software didalam... Sia dapati ada dalam pendrive APACER yg pernah sia beli bah...

    ReplyDelete
  6. Xang...dalam kebanyakan kes, masalah-masalah pen-drive yang error atau tidak boleh diformat... atau tidak dapat dibaca ni, memang disebabkan oleh aktiviti virus yang mengganggu sistem asalnya. Betul kata Williborn tu... setiap pen-drive ada antivirusnya sendiri. Ataupun lebih tepat lagi, dia ada disediakan mekanisma "self-protec" yang akan ter"activate" dengan sendirinya apabila ada serangan virus.

    Sebab tu software "Repair v2.6.1.1" ini dikeluarkan oleh pengeluar USB Drive ni...

    ReplyDelete
  7. External HD ba saya mo tanya ni..tapi suda c MS jwb untk ocoi... pen river saya..ops! driver ba...hehehe drive.. selalu aja kusung bila saya open...mungkin bulila saya guna petua c ms pas ni...cuci2 dulu pakai trojan kan...hehehe

    ReplyDelete
  8. Yakin boleh tu lala... sudah tested QC Pass tu...

    ReplyDelete
  9. Hai sya nk tnya, pndrif sya sblm ni hidden file, sya bawa g kdai mnta tlg org tu buat .. Org kedai tu ckp pndrif sya "shortcut" lpas dia buat mcm2 sya dah nmpk file yg sya nk tu. Memandangkan proses dia buat tu agak lama, so dia mnta sya dtg balik slpas 15mnt.. Slpas tu, msa nk ambl pndrif tu tba2 dia ckp pndrif tu dah x dpt detect ,(bila sda cucuk pndrif tu, x kluar pa2 dkat my computer tu) dia dah try bberapa lptop yg lain.. Ada cara lain tk utk sy dpt balik file kat dlm pndrif tu??

    ReplyDelete

Dari Lensa Malaikatsesat

Dari Lensa Malaikatsesat
Indahnya alam maya ku...

Cerita Aku Dan Alam Semulajadi...

Cerita Aku Dan Alam Semulajadi...
Tenom, 2010

Pengunjung yang dikesan dari serata dunia...

Arkib Blog Ini